Månadsarkiv: januari 2016

2016-01-29

Cykel: 10 min.
Marklyft: 10 x 30 kg, 8 x 50 kg, 8 x 60 kg, 5 x 90 kg, kunde inte hålla på längre, smärta i handen.
Bänkpress: 15 x tom stång, 10 x 40 kg, 8 x 50 kg, 5 x 5 @ 60 kg med 2 sekunders stopp i bottenläget, 1 x 70 kg med 2 sekunders stopp i bottenläget.

Smärta
Smärta vid markerade områdena

Kanske och till och med troligt att det är en överansträngning från all träning med grippers.

2016-01-27

Cykel: Uppvärmning 10 min sedan intervall 1 min 85-90 rpm, 2 min 65-70 rpm motstånd 13.
Bänkpress: Tomstång 15 ggr, 1 x 10 @ 30 kg, 4 x 5 @ 50 kg med 2 sekunders paus i bottenläge, 1 x 5 @ 60 kg med 2 sekunders paus i bottenläget.
Triceps push downs: 1 x 8 @ 15 kg, 5 x 5 @ 25 kg
Latsdrag: 1 x 10 @ 30 kg, 5 x 5 @ 50 kg.
Facepull: 1 x 10 @ 30 kg, 5 x 5 @ 35 kg.
Snebänk: 3 x 8 @ 20 kg.

2016-01-23

Cykel: Uppvärmning 10 min sedan intervall 1 min 85-90 rpm, 2 min 65-70 rpm motstånd 12.
Triceps push downs: 1 x 10 @ 15 kg, 1 x 8 @ 20 kg, 2 x 8 @ 25 kg, 1 x 7 @ 25 kg.
Latsdrag i masking: 1 x 10 @ 30 kg, 2 x 8 @ 50 kg, 1 x 3 @ 80 kg.
Hantelrodd: 3 x 5 @ 30 kg.
Preacher curls: 3 x 5 @ 16 kg.
Situps i maskin: Ett antal ggr. på 35 kg. Crunch snabbt och väldigt långsamt tillbaka.
Sidoplankan: 3 x 30 sekunder på var sida.

2016-01-20

Cykel: 10 min
Latsdrag: 8 x 30 kg, 4 x 8 @ 50 kg.
Ben: 8 x 120 kg, 8 x 140 kg, 2 x 20 kg,  1 x 250 kg.
Bröstet i maskin: 8 x 30 kg,  2 x 5 @ 70 kg,  4 x 70 kg
Rotator cuff: Innåt 8 x 2,5 kg, 8 x 3,75 kg, 3 x 8 @ 5 kg.
Rotator cuff: Utåt 8 x 2,5 kg, 8 x 5 kg, 3 x 8 @ 3,75 kg